~my precious~

~my precious~
...moment...

Friday, March 26, 2010

~secebis yang telah ku lalui~

me in various color with the ladies of bba(hons) human resource management
amanah arwah ibu dan ayah utk kami
si bongsu
nur zhurila bt. abdul rahim
d hari persandinganku
my most precious moment
my big day
seronok rasanya apabila x lama lagi apa yg aku impikan selama ini akn menjadi kenyataan.bkn lagi mimpi tp impian yg akn mnjd kenyataan...syukur aku kepada-Mu ALLAH yang memberikan rezeki kepada ku..semoga aku juga dpt membantu mereka yg memerlukan dgn rezeki yg ALLAH BERI KAN INI...amat teruja..aku merenung seketika perjalanan hidup yg telah aku lalui..walaupun tanpa ibu dan ayah namun ayah dan ibu mertua tidak kurang kasih nya kepada ku...apatah lagi suami tercinta...jodoh yg tidak pernah aku sangka kan...menyayangi aku apa ada nya...terima kasih syg...wlupun byk keperitan hidup dan suka duka telah aku lalui tetapi berkat sabar dan usaha keras aku boleh mendapat apa yang aku impikan...semoga aku tidak pernah lupa pada pencipta ku...ALLAH YANG MAHA ESA...aku mengenali abc dr didikan seorg ibu yang kini telah pergi buat selama2 nya..AL-FATIHAH..d besar kn dlm keluarga yg sederhana tp penuh kasih syg...pernah suatu kektika aku d beritahu oleh ibu aku lah ank nya yg paling bijak...bukan mksud nya utk membeza kan ank2 tp itu la kata2 semangat nya utk ku...pendidikan ku bermula dr tabika perpaduan A..msh ku ingat lagi mereka yg pernah mnjadi guru ku....cikgu lucy dan cikgu kalsom..terima kasih kpd kalian berdua..kemudian menyusul pula kepada pddkn rendah iaitu d srk sayed othman...guru2 yg pernah menjadi guru kelas ku...cikgu naemah, cikgu zaedah, cikgu zaidi, cikgu roselyn, cikgu jinah, cikgu sofea...aku masih lg mengingati kalian...ramai lagi yg ku ingat tp mohon maaf andai nama kalian tiada d sini..d ingatan ku kalian tetap ada..UPSR aku mndpt keputusan yg baik wlu tidak cemerlang..hanya 4A 1B...nanmun cukup mbggakan org tua ku pd waktu itu..bila menjengah ke pnddkn menengah...segala nya berubah...cr ku bfikir,pergaulan,tingkah laku, tutur kata...segala nya berubah..aku mula mnjd matang...guru2 kelas ku pada waktu itu...cikgu ling nyuk moy,cikgu masniah, cikgu mashitah,cikgu norizam,cikgu nooraini...msh ku ingat lagi...sampai ting.5 aku bersekolah d sekolah yg sama..hasrat utk menyambung d sekolah teknik tpksa d kuburkn begitu shj krn mslh kewngan org tua ku pd wktu itu...pada 2002 akhirnya aku khatam sekolah menengah dan menyambung pelajaran d uitm...dr diploma sampai ke ijazah...d situ la kau byk bljr betapa penting nya ilmu dan pengetahuan itu utk masa depan kita....terima kasih kepada pendidik2 ku...aku juga ingin seperti kalian yg smpai berjaya bergelar dr(phd)...mudah2an allah kabulkan doa ku ini...tamat shj pengajian...aku mengajar d sekolah lama ku iaitu smk dato' permaisuri...dalam bidang sains..amta bermakna bagi ku krn sekali bergelar guru selama nya kita d ingati..wlupun skrg dh x mengajar lagi ttp aku msh dpanggil dgn panggilan 'cikgu'...
puas menikmati hidup bujang aku bertemu jodoh...jodoh yg aku sendiri tidak pernah sangka kan...kawan ku sendiri...d situ aku sekali lagi mengakui bhw ALLAH sudah menentukan perjalanan hidup ku..hanya terpulang kpdaku utk mengubah semua itu samada kpd yg baik atau buruk...tapi dgn satu syarat...klu nk yg tbaik doa kpd ALLAH jgn d lupa...hari pernikahan dan persandingan ku amat sedih wlupun gembira tatkala bgelar isteri..aku rindu kan arwah ayah,arwah ibu dan arwah kak long...hanya ALLAH sj yg tau isi hati ku pada waktu itu...air mata x henti gugur pada hari persandingan tatkala terpandang seperti ada saja arwah ayah dan ibu melihat aku naik pelamin...YA ALLAH...sesungguh nya aku rindukan kalian...
kini...aku bergelar seorg isteri...hanya menanti kehadiran cahaya mata penyambung keturunan..doakan aku cepat2 mndapat cahaya mata...namun begitu aku akn teruskan juga cita2 ku utk bergelar dr(phd) suatu hari nanti...aku rindu saat2 bergelar pelajar dan paling rindu utk menyambut skroll d hari konvokesyen...no other words can describe my feelings at that time...sekali lagi..SYUKUR ALHAMDULILLAH...kepada suami,mama,papa...dan org2 yg ku syg...klu aku terlupa,ingatkanlah aku.kalu aku terjatuh, bntulah aku utk bgn.klu aku alpa, ingatkanlah aku dgn KEBESARAN ALLAH SWT...buat arwah mama,ayah dan kak long...kejayaan ku adlh utk kalian..doa kn semoga aku dapat mnjadi transit rezeki kpda mereka yg memerlukan..dengan jujur,ikhlas dan bertimbangrasa...wlupun kita skrg d alm yg bbeza..namun kasih kita tidak pernah terputus...to all love u so much..KALIAN TETAP D HATI...ini lah aku..ZHUFIEZA BINTI ABDUL RAHIM...

No comments:

Post a Comment